Kurumlar Arası Yatay Geçiş


Üniversitemize yatay geçiş yapan öğrencilerden kendi üniversitesinde herhangi bir burs veya indirimi olan öğrencilere ve devlet üniversitesinden yatay geçiş yapan öğrencilere %75' e varan oranlarda burs desteği sağlanmaktadır.

 Başvuruda bulunmak için TIKLAYINIZ 


T.C. İstanbul Rumeli Üniversitesi Kurumlar arası Yatay Geçiş Başvuru ve Kayıt Koşulları


    Başvuru İçin Gerekli Belgeler

    • Öğrenci Belgesi (İlgili Kurumdan Onaylı)
    • Transkript (İlgili Kurumdan Onaylı)
    • Disiplin durumunu belirten belge (Transkript üzerinde disiplin durumu belirtilmiş ise ayrıca belge istenmez.)


      Kayıt İçin Gerekli Belgeler

      • Öğrenci Belgesi (İlgili Kurumdan Onaylı)
      • Transkript (İlgili Kurumdan Onaylı)
      • ÖSYS sonuç belgesi (öğrencinin kayıt yaptırdığı yıla ait Puan Kartı ve Yerleştirme Belgesi)
      • Disiplin durumunu belirten belge (transkript üzerinde disiplin durumu belirtilmiş ise ayrıca belge istenmez.)
      • Kayıtlı olunan üniversiteden alınan yatay geçişine engel bir durum olmadığına dair belge
      • Ders İçerikleri (İlgili Kurumdan Onaylı)
      • Yurtdışından yapılacak başvurular için ayrıca, öğrenim görülen yükseköğretim kurumunun
      • Yükseköğretim Kurulunca tanındığına ilişkin denklik belgesi.
      • Daha önce Ek Madde 1 kapsamında yatay geçiş yapılmadığına dair belge


      Başvurular online olarak yapılmaktadır. Başvurular ilgili fakültelerin komisyonları tarafından incelenir ve
      yerleştirme işlemleri, adayların genel not ortalaması dikkate alınarak büyükten küçüğe doğru tercih
      sırasına bağlı olarak kontenjan sayısınca yapılır.


      YÖK Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş Çift Anadal ve Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik için Tıklayınız


      Designneuro